Vores SFO

Kliplev SFO.

SFO'en har til formål at skabe strukturer og indhold i børnenes fritid efter skoledagen. Vi tilbyder et bredt udvalg af aktiviteter, men vores hovedfokus er at give børnene frihed til at lege og udfolde sig kreativt ud fra deres egen fantasi.

Blandt vores tilbud finder du ugentlige aktiviteter i hallen, forskellige kreative værksteder samt både indendørs og udendørs aktiviteter. De udendørs aktiviteter er tilpasset årstiderne, så børnene kan opleve og lære om naturen i forskellige sæsoner.

Vi ønsker, at børnene ser vores tilbud som en mulighed, hvor de har friheden til at vælge, hvad de vil deltage i.

Det mere praktiske.

Åbningstider.

Morgen;

• Mandag – fredag 6:24 – 7:50

Eftermiddag;

• Mandag, torsdag og fredag 13:05 – 16:45
  • Tirsdag og onsdag 13:50 – 16:45 *

I Skoleferier og Skole fridage;

• Som udgangspunkt et fra 6:24 – 16:45. Men ellers er det efterbehov. Husk at man skal tilmelde sig hvis man ønsker at barnet skal være i SFO.

Pris.

Tøj.

Det er altid en god ide at have skiftetøj. Hvert barn har en lille kasse til skiftetøj og ellers en garderobe til deres tøj.

Frugtordningen.

Det er muligt at tilmelde sit bare frugtordningen, som koster 50 kr. i måneden. Beløbet bliver opkrævet sammen med institutionspladsen.

Allergi/ medicin.

Hvis et barn har allergi skal det stå på stammekortet. Med hensyn til medicin så skal der være en vejledning med til hvordan og hvor meget der skal bruges.

Sygdom / Fravær.

Ved sygdom eller fravær så skal der gives besked. Dette kan gøres ved at ringe om morgenen inden kl. 8:00 eller skriv en sms på 24 96 19 87 inden kl. 12:00.

Vi sender gerne børn fra SFO, hvis i vurderer at de kan gå selv hjem. Vi sender hver halve time, kl. hel og kl. halv, samt til bustiderne for de børn som skal med bus.

Afhentning

Som regel ser vi gerne at I kommer ind i SFO’en og henter jeres børn.

Legetøj.

Det er som udgangspunkt ikke tilladt at tage sit eget legetøj med, da det kan være svært at kontrollerer hvis legetøj det er.