Kliplev Skoles værdigrundlag

Vision for Kliplev Skole.

Vi ønsker, at fællesskabet mellem elever, personale og forældre er grundstenen, hvor vi sammen kan opbygge et solidt fundament for både trivsel og læring. Ved at fremme trivsel, åbenhed, engagement og læring vil vi give eleverne de bedst mulige betingelser for at udvikle sig så godt som muligt og opnå deres fulde potentiale.

Trivsel - skaber tryghed og lyst til læring
Trivsel og læring betragtes som hinandens forudsætninger. For at kunne trives skal der være plads til forskellighed, hvor den enkelte føler sig set, hørt og forstået.

Et meningsfyldt, udfordrende og trygt fællesskab er vigtigt for social trivsel, hvor rollemodeller er med til at sikre et rummeligt og forudsigeligt miljø, og den enkelte kan få anerkendelse og styrket selvværd.

Åbenhed – skaber dialog og forståelse
Viljen til kommunikation er vejen til fælles forståelse og opstår ved, at der er åbenhed i hverdagen. Åbenhed øger samarbejdet mellem alle med tilknytning til Kliplev Skole.

Åbenheden gennem konstruktiv dialog og god omgangstone, er en forudsætning for samarbejde og tillid. Dette giver den nødvendige anerkendelse og tolerance.

Engagement - skaber nytænkning og tro på fremtiden
For at opnå medejerskab i vores skole må alle, børn som voksne, udvise engagement og tage ansvar for sig selv og for hinanden.

Medejerskabet giver de bedste rammer og motivation for at skabe udvikling, nytænkning samt tro på fremtiden.

Læring - skaber udvikling og faglighed
Interesse for og lyst til læring, kan ske gennem bevægelse, kreative legende metoder og tidssvarende teknologi, der giver mening og faglig udvikling for den enkelte.

Læring og dannelse skabes ved at have et læringsrum for alle, hvor der er et positivt og anerkendende syn på forskelligheder og plads til den enkeltes styrker.